انواع مصالح ساختمانی

انواع مصالح ساختمانی

با افزایش جمعیت ، حرفه ی ساختمان سازی رونق گرفته است و همین عاملی شده است که  افراد زیادی دراین زمینه فعالیت کنند .

برای ساختمان سازی به مصالح مختلفی نیاز است که کیفیت این مصالح دارای اهمیت بالایی می باشد ما قصد داریم در این مقاله شما را با انواع مصالح ساختمانی آشنا کنیم

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

یکی از مصالح کاربردی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد سنگ ها هستند که سنگ ها دارای انواع مختلف و متنوع می باشند که هر کدام از سنگ ها بنا بر کاربردی که دارند مورد استفاده قرار میگیرند و در جای خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند .

مثلا سنگ تراورتن نوعی سنگ ساختمانی است که این روزها با استقبال خوبی در ساختمان سازی رو به رو شده است و بیشتریت استفاده از این نوع سنگ برای زیبا سازی نمای ساختمان است که در جذاب شدن نمای ساختمان بسیار تاثیر گذار است .

سنگ ورقه ای مالون

از دیگر سنگ ها می توان به سنگ ورقه ای مالون  اشاره کرد که بیشترین مصرف این سنگ برای ساخت حیاط و راه پله ها کاربرد دارد .

 

 

انواع مصالح ساختمانی

انواع مصالح ساختمانی

 

از دیگر سنگ های پر کاربرد که می توان نام آن را ذکر کرد سنگ لاشه ورقه ای است و همین سبب شده است که فروش سنگ لاشه ورقه ای زیاد شود .

استفاده از انواع مختلف سنگ ها در ساختمان سازی بسیاری زیاد شده است و در حقیقت سنگ به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی است .

از دیگر مصالح ساختمانی می توان به آجر اشاره کرد که برای ساخت دیوار می توان از آن کمک گرفت در حقیقت آجر یک نوع سنگ ساختگی است که یک نوع رسی و یک نوع آهکی دارد .

بلوک ساختمانی

بلوک ساختمانی از مصالح پر مصرف در ساختمان سازی محسوب می شود

بلوک سیمانی که از ترکیب آب و سیمان به دست می آید به صورت تو پر و تو خالی و برای ساختن دیوار مورد استفاده قرار می گیرد ، هم چنین برای زدن سقف هم

می توان از بلوک استفاده کرد .

به کار بردن بلوک ساختمانی در ساختمان سازی باعث صرفه جویی خوبی در استفاده از مصالح دیگر همچون آجر می شود و از مزیت خوبی که دارد می توان به عایق بودن بلوک در برابر حرارت و صدا اشاره کرد .

 

بلوک ساختمانی

بلوک ساختمانی

برای ساخت اسکت ساختمان نیاز به مصالح فلزی است بنابراین استفاده از فولاد و میلگرد در ساختمان سازی بسیار زیاد است، از مزیت خوبی که می توان برای آلومینیوم به آن اشاره کرد زنگ نزدن است و به علت این ویژگی خوبی که آلومینیوم دارد باعث شده است از آن برای ساخت درب و پنجره استفاده شود .

در ساختمان سازی برای چسباندن مواد به یکدیگر نیاز به مواد چسباننده است . مواد چسباننده در ساختمان سازی عبارتند از گچ ، آهک ، قیر و سیمان که با کمک این مواد می توان اجسام را به یکدیگر چسباند .

استفاده از چوب هم در ساختمان سازی متدوال است و بیشترین کاربرد چوب برای درهای ساختمان و کابینت های آشپزخانه است که لازم است مصالح ساختمانی با دقت بسیار زیادی انتخاب شود و در ساختمان سازی از مصالح با کیفیت بالا استفاده شود .

آجر

آجر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *