سنگ لاشه ای چیست ؟

سنگ لاشه ای چیست ؟

در ابتدا باید عنوان کرد سنگ های ساختمانی به اشکال مختلفی تولید و تهیه می گردد، مانند سنگ تراشیده یا مالون، سنگ لاشه ورقه ای و سنگ نما.

اکثر این سنگ ها از دل طبیعت استخراج می گردد و به دلیل همگونی با طبیعت در تمام نماهایی که از آنها استفاده می شود در زیبایی اثر خود را بر جای می گذارند.

سنگ ورقه ای اسلیت

سنگ های ورقه ای اسلیت یک سنگ دگرگونی ریزدانه با شیستوزیته می‌باشد به این شیستوزیته قوی ” کلیواژ اسلیتی ” می‌گویند که در اثر فشار قوی که بر دانه‌های ریز رس وارد شده و باعث می‌شود که آنها در صفحاتی موازی و ورقه ای با جهت فشار رشد کنند.اسلیت‌ها معمولاًبه رنگ‌های مشکی، سبز و سبزآبی نیز دیده می‌شوند.لایه های این سنگ قطری ۵الی ۹ سانتی متری دارند که بصورت اشکال منظم ورقه ای و نامنظم مالون از معادن مختلف استخراج می شود.

سنگ های ورقه ای اسلیت بخاطر استحکام بافت ریزدانه سیلیس در بافت سنگ دربرابر یخ زدگی و شرایط نا مساعد جوی و محیطی (نور خورشید ،آب و رطوبت ) مقاوم میباشد

سنگ ورقه ای شیست (SCHIST)‌

شیست یک سنگ دگرگونیِ با کلاسِ متوسط مسطح و لایه لایه و ورقه ای و با ضخامت متغیر تقریبا موازی است.

شیست دارای بیش از ۵۰٪ مواد معدنی از کوارتز و فلدسپات در لایهٔ خود است.

شیست ها می توانند از دگرگونی انواع متفاوت سنگ ها و رسوبات از جمله رسوبات رسی،ماسه سنگ های کربناته، سنگ های نیمه بازیک، بازیک و اولترابازیک در محیط های آبدار و خشک نیز بوجود آیند.

سنگ های شیست ورقه ای کوهی که از معدن استخراج می شوندو قیمت تمام شده ی سنگ ها ی ورقه بسیار مقرون بصرفه بوده زیرا مانند سنگ های ساختمانی دیگر هزینه های جانبی برای تولید ندارد.

یکی از زیباترین، ارزانترین و بادوام ترین انتخابها جهت نمای ساختمان ،باغ و ویلای شما سنگ های شیست ورقه ای هستند که به رنگ های مختلف در بازار یافت می شوند.

سنگ ورقه ای گرانیت

سنگ ورقه ای گرانیت گونه‌ای از سنگ آذرین درونی است . بافت آن دارای (کوارتز) و فلدسپات، میکا و پاره‌ای کانی‌های دیگر می‌باشد. رنگ آن بسته به کانی و شیمی سنگ،. به رنگهای سفید، خاکستری، پرتغالی، سبز، مشکی، قرمز و غیره در معادن ایران موجود میباشد. سنگهای ورقه ای گرانیت نسبت به سنگهای ورقه ای شیست و اسلیت سخت ترو لایه کردن با ضخامت کم کار دشواری میباشد. سنگ ورقه ای گرانیت از سنگین‌ترین سنگ‌های با چگالی ۲٫۶۵ گرم بر سانتیمتر مکعب میباشد و یکی از محکم‌ترین و سخت‌ترین و مقاومترین سنگ‌ها در برابر شرایط اب و هوایی اقلیمی می‌باشد به همین خاطر مقاومت این سنگ در مقابل خوردگی و نفوذصفر درصدی اب باعث استفاده بیشتردر ویلا و محوطه سازی بصورت گسترده‌ای می‌شود
سنگهای ورقه ای گرانیت بهترین کاربرد را در سنگفرش بیرونی و در مکانهایی که در معرض عبور و مرور زیاد است دارد ولی آنرا می‌توان در نمای بیرونی ویلا و ابنما و برکه سازی و پله‌ها و..استفاده نمود.

موارد مصرف سنگ ورقه ای
۱٫سنگ فرش معابر و پیاده روها
۲٫ سنگ فرش پارکها
۳٫ سنگ فرش ویلاها و مجتمع های مسکونی
۴٫ اجرای نمای ویلا
۵٫ دیوار چینی
۶٫ تهیه آبشارهای مصنوع
۷٫ ساحل سازی (رودخانه و دریا)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *