کاربردی ترین مصالح ساختمانی

کاربردی ترین مصالح ساختمانی

حرفه ساختمان سازی از زمانی مورد توجه و گسترش قرار گرفت که جوامع با افزایش جمعیت روبه رو شدند، این فزونی جمعیت علاوه بر نیاز به خانه و محلی برای سکونت باعث شده که افرد زیادی نیز در زمینه ساخت و ساز مشغول فعالیت باشند. در کاربردی ترین مصالح ساختمانی هم کیفیت مورد توجه می باشد و هم انواع مصالح ساختمانی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

انواع مصالح مورد نیاز ساختمان سازی

ازجمله مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سنگ ها هستند که هرکدام بنابرکاربردی که دارند در قسمت های متفاوتی  از ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال از جمله سنگ هایی که این روزها جهت زیبا سازی نمای ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد سنگ تراورتن است و از جمله دیگر سنگ هایی که کاربرد زیاد و خلاقانه ای در انواع قسمت های یک ساختمان دارد و مورد توجه و استفاده و استقبال خوبی قرار گرفته و ازکار در نمای بیرونی گرفته تا کار در دکوراسیون داخلی، سنگ رودخانه ای می باشد.

سایر مصالح پرکاربرد

سنگ لاشه ورقه ای

این سنگ نیز از کاربردی ترین مصالح ساختمانی درساختمان سازی دارد. در واقع میتوان گفت سنگ از اصلی ترین مواد و مصالح ساختمانی است.

آجر

از دیگر مواد  ساختمانی می توان به آجر اشاره کرد که برای ساخت دیوارها از آن  ستفاده می شود، در واقع آجر یک نوع سنگ ساختگی می باشد که به دو نوع تقسیم میگردد: یک نوع رسی و یک نوع آهکی..

بلوک ساختمانی

بلوک از ترکیب آب و سیمان  ساخته می شود.که به دونوع دیواری و سقفی قابل تفکیک است.

استفاده از بلوک ها باعت صرفه جویی درمصرف مصالح دیگر مانند آجر می شود و همچنین صرفه اقتصادی نیز دارد . علاوه بر اینکه عایق صوت وحرارت نیزمحسوب میگردد.

چوب

در ساختمان سازی استفاده از چوب هم رایج میباشد بخصوص برای کابینت های آشپزخانه و درب ها.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *