نقش سنگ در طراحی ساختمان

نقش سنگ در طراحی ساختمان

برای اینکه طراحی و تزیین خانه همه چیز تمام باشد نیاز به خلاقیت است امروزه با استفاده از سنگ ها می توان به طراحی دکوراسیون بخش بخش خانه روح داد .
با ورود سنگ های طبیعی مانند سنگ ورقه ای مالون به عرصه طراحی و دکوراسیون داخلی و ادغام عناصر طبیعی با فضای خانه توانسته است تحولی عظیمی را در این زمینه به وجود آورد که خوشبختانه با استقبال زیادی هم رو به رو شده است.

برای استفاده از سنگ های طبیعی در نمای ساختمان دو گروه عمده از سنگ های طبیعی بسیار متدوال هستند ،سنگ های آذرین و سنگ های آهکی .

نکته ایی که در اینجا لازم است یاد آور شویم این است که جنس سنگ ها باید به گونه ایی متناسب با آب و هوا و شرایط اقلیمی باشد مثلا برای مناطقی که در آن جا وزش باد بسیار زیاد است باید از سنگ هایی که دارای مقاومت زیاد هستند استفاده شود .

هم چنین باید به بحث کانی شناسی سنگ نیز توجه شود انتخاب کردن سنگ هایی که میزان آهن در آن ها زیاد است ، می تواند انتخاب نادرستی باشد چرا که این سنگ ها در اثر آب و هوا اکسیده خواهند شد .
لازم است سنگ حتما از ویژگی چسبندگی بالایی برخوردار باشد تا بتواند به خوبی به ملات ها بچسد .

نقش سنگ در طراحی ساختمان

نقش سنگ در طراحی ساختمان

نقش سنگ در طراحی ساختمان

اینکه سنگ در برابر باد ، باران و نور خورشید تغییر رنگ ندهد و رنگ اولیه خود را به خوبی حفظ کند از ویژگی های خوب برای سنگ به حساب می آید .
با توجه به تنوعی که سنگ های طبیعی دارند و در رنگ ها و مدل های مختلف می توان آن ها را به کار برد و این یک امتیاز بزرگ در ارتباط با سنگ هی طبیعی محسوب می شود ، اما لازم است در انتخاب با سنگ های طبیعی در وهله ی اول ویژگی های کمی و کیفی آن ها را سنجید تا اطمینان پیدا کرد که سنگی که انتخاب شده است متناسب هست یا نه .

امروزه استفاده کردن از انواع سنگ های طبیعی مانند سنگ ورقه ای میگون و ….در زمینه طراحی و تزیین فضای داخلی و بیرونی ساختمان ها ، خانه ها ، ویلا ها بسیار رایج و متدوال است .

از ویژگی های خوبی که برای سنگ های طبیعی می توان به آن اشاره کرد عایق صدا و حرارت بودن است همچنین سنگ ها از دوام و مقاومت بالایی بهره مند هستند که می توان آن ها را در مراحل اجرا به فرم های مختلف در آورد و از آن ها برای تزیین و زیبایی سطوح مختلف به کار برد .از سنگ های طبیعی می توان علاوه برطراحی ویلا ، خانه و .. برای تزیین محیط های صنعتی استفاده کرد .

با توجه به مزیت هایی و محاسنی که در مورد به کارگیری سنگ طبیعی برای طراحی نمای ساختمان ، ویلا و … گفته شد این روزها فروش سنگ و کاربرد آن برای طراحی و تزیین بسیار زیاد است و متقاضیان خود را دارد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *