اطلاعات کاربردی از سنگ

اطلاعات کاربردی از سنگ

 در مورد هر نوع سنگی مانند سنگ مالون ، سنگ لاشه ای و … یک سری اصلاعات خاص وجود دارد که ما در این مقاله سعی داریم شما را با اطلاعات کاربردی که در مورد سنگ وجود دارد آشنا کنیم با ما همراه شوید .

در مورد هر نوع سنگی یک سری اطلاعات در مورد خصوصیات فنی سنگ وجود دارد از جمله کیفیت فیزیکی سنگ که شامل اطلاعاتی مانند عدم شکستگی و … است و هم چنین کیفیت فرآوری که عبارت است از یکنواختی ضخامت سنگ ، گونیا بودن اضلاع سنگ و …

از دیگر خصوصیات فنی سنگ دقت در نصب است و بهتر است سنگ به گونه ایی باشد که در زمان نصب نیاز به پیچ و رولپلاک نداشته باشد .

استفاده از سنگ ها باید متناسب با موقعیت آن ها باشد برای مثال استفاده از سنگ هایی که از مقاومت پایینی بر خوردار هستند برای کف ساختمان ها پیشنهاد نمی شود چرا که این سنگ ها به مرور زمان دچار خوردگی خواهند شد و همین عاملی برای از بین رفتن سنگ است .

اطلاعات کاربردی از سنگ

در انتخاب سنگ هایی که رنگی هستند باید دقت کرد برای مثال بعضی از سنگ های مرمر هستند که در اثر تابش خورشید رنگ آن ها به مرور تغییر خواهد کرد .

برای مکان هایی که استفاده از مواد مختلف بر روی آن ها به صورت دائمی است مانند اپن آشپز خانه ها باید بسیار دقت کرد چرا که سنگ های غیر گرانیتی برای این مکان ها توصیه نمی شود .

برای نمای بیرونی ساختمان ها نباید به هیچ عنوان از سنگ هایی استفاده شود که دارای ضریب بالا هستند . برای محیط هایی که استفاده از مواد شیمیایی کاربرد فراوانی دارد سنگ های آهکی مناسب نیستند .

برای مناطقی که سرد است استفاده از سنگ هایی که ترک های برشی دارند مناسب نیست و سنگ هایی که دارای قدرت جذب آب بالایی هستند برای مناطق خشک مناسب هستند .

اطلاعات کاربردی از سنگ

اطلاعات کاربردی از سنگ

وزن سنگ در بعضی مواقع می تواند دارای اهمیت باشد مثلا برای ساخت لنگرگاه ها و یا دیوار های ساحلی وزن سنگ دارای اهمیت است یا برای ساختن دیوار ها و یا سقف نیاز به سنگ های با وزن سبک است .

در یک طبقه بندی سنگ هایی که از 8/1 بیشتر باشند جزء سنگ های سنگین محسوب می شوند و سنگ هایی که از این میزان کمتر باشند در دسته بنیدی سنگ های سبک قرار می گیرند هم چنین وزن سنگ ها در جلا پذیری سنگ حائز اهمیت زیادی است .

اطلاعات کاربردی از سنگ

میزان جذب آب در سنگ های مختلف بسیار متفاوت است و سنگ هایی برای ساختمان مناسب هستند که میزان جذب آب در آن ها کم باشد .

به حجم فضای خالی که در سنگ وجود دارد تخلخل گفته می شود که ارتباط مستقیمی با جذب آب دارد به این صورت که هر چه تخلخل در سنگی کم باشد آب کمی هم جذب می کند و هر چه میزان تخلخل در سنگ زیاد باشد میزان آبی که می تواند جذب کند بسیار زیاد است .

ار دیگر ویژ گی هایی که برای یک سنگ وجود دارد سختی سنگ است که این سختی با استفاده از فاکتور هایی مانند خراش پذیری سنگ ، سایش و سوراخ شدن سنگ مشخص خواهد شد که تمام این ویژگی ها به خصوصیات کانی های سنگ بستگی دارد .

مقاومت ضربه ایی برای سنگ بسیار مهم است اینکه سنگ بتواند در برابر ضربه ایی که به آن می خورد مقاوم باشد و دچار شکسته شدن و آسیب نشود

یک مزیت مهم برای سنگ محسوب می شود و از عواملی که در این مقاومت تاثیر گذار هستند می توان به سختی سنگ و ساختمانی که برای سنگ وجود دارد اشاره کرد .

این روز ها به دلیل استفاده های زیادی که از سنگ می شود فروش انواع سنگ از جمله فروش سنگ لاشه ورقه ای با استقبال زیادی از طرف متقاضیان رو به رو بوده است .

فروش سنگ لاشه ورقه ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *