سنگ تزئینی

سنگ تزئینی

استفاده از سنگ های ساختمانی دارای قدمتی بسیار طولانی است و استفاده از این نوع سنگ ها به سده ها و هزاره های قبل بر می گردد.

در حقیقت کاربری سنگ های ساختمانی به زمان های دور می رسد ، سنگ از نخستین ابزار هایی بود که بشر برای محافظت خود از گزند بلاهای طبیعی ، سرما ، گرما و مصون ماندن از آسیب هایی که ممکن بود حیوانات برای انسان داشته باشند استفاده کرد و نخستین پناهگاه ها را برای خود ساخت و توانست از جان خود در برابر بلایای طبیعی و … محافظت کند .

استفاده از سنگ در ساختمان سازی تا به امروز ادامه داشته و سیر تکاملی طی کرده است و به مرور سنگ های دیگری در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به سختی استخراج سنگ و حمل و نقل

سنگ که کار آسانی نیست اما همچنان از سنگ برای استفاده در ساختمان سازی استفاده می شود و با استقبال خوبی رو به رو بوده است .

از جمله سنگ هایی که درساختمان سازی به کار می رود عبارت هستند از سنگ لاشه ای ، سنگ ورقه ای مالون و …

سنگ های تزئینی

از سنگ هایی که در ساختمان و در بنای داخلی یا خارجی ساختمان بسیار تاثیر گذار است ، سنگ های تزئینی هستند که که در حقیقت

سنگ های طبیعی می باشند که در اندازه های متفاوت وجود دارند و در رنگ بندی های طبیعی مختلفی که دارند میتوان از آن ها در طراحی

نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد ، ممکن است این سنگ ها برش داده شوند و پس از انجام عملیات صیقل کاری شده مورد استفاده قرار بگیرند .

استفاده از سنگ های تزئینی باعث جلوه دادن و زیبایی ساختمان می شود و امروزه در طراحی دکوراسون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

سنگ ها دارای مبدا هستند که مبدا هر سنگی متفاوت است و ممکن است منشا سنگ ها  آذرین ، رسوبی و یا دگرگون باشد .

چنان چه سنگ های تزئینی سختی بالایی داشته باشند ، صیقل کاری سنگ مستلزم صرف زمان بیشتری خواهد بود و بهای تمام شده ی آن  هم بیشتر می شود .

سنگ های تزئینی

رنگ سنگ های تزئینی هم دارای اهمیت هستند  و رنگی که برای نمای ساختمان به کار می رود در زیبا شدن آن بسیار تاثیر گذار است و در نمای کلی شهر هم دخیل است در بین رنگ هایی که برای سنگ ها وجود دارد ، رنگ های روشن با استقبال بیشتری رو به رو است و نکته ایی که باید به آن اشاره کرد تاثیر شرایط آب و هوا بر روی کانی سنگ هاست که می تواند باعث تغییر رنگ سنگ ها شود .

تخلخل در سنگ های تزئینی دارای اهمیت زیادی است هنگامی که آب به حفره های سنگ های تزئینی نفوذ کند در فصل سرما و برودت باعث می شود آب هایی که در حفره های سنگ ها جمع شده است یخ زده و به مروز باعث متلاشی شدن سنگ شود بنابراین لازم هنگام انتخاب سنگ های تزیین به ویژگی تخلخل سنگ ها توجه کنیم .

سنگ تزئینی

سنگ تزئینی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *